خودتان و مجموعه نمانگر را معرفی بفرمایید؟
من عبدالکریم جلالی مدیرعامل شرکت نمانگر و مسئول برگزاری نمایشگاه میدکس هستم. اساس شرکت ما برگزاری نمایشگاه است. نمایشگاههای تجاری فرصت بسیار ارزشمندی را برای صاحبان صنایع فراهم میآورند تا محصولات و توانمندیهای خود را در سطح وسیعی عرضه نموده و با فعالان حوزه کاری خود ارتباط برقرار کنند.
مختصری از نمایشگاه میدکس بگویید؟
ششمین دوره نمایشگاه بینالمللی (MIDEX 2016)، در تاریخ 20 دی ماه سال 1394، در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آغاز بهکار مینماید و فعالان و صاحبنظران امر را در محیطی تخصصی و تجاری گرد هم میآورد.
برنامهها و محورهای برگزاری نمایشگاه میدکس چیست؟
نمایشگاه میدکس نمایشگاهی برای دکوراسیون داخلی، معماری و طراحی، سازه و مصالح و … است و از محورهای برگزاری آن در بخش دکوراسیون داخلی به این موارد میتوان اشاره کرد:
انواع پاركت، پروفیل، قرنیز
كفپوش و دیوارپوش
انواع كاغذ دیواری، پرده، موكت
نور پردازی و تجهیزات روشنایی
لوازم اداری و خانگی با طراحی ویژه
نازکكاری چوب و نرده، حفاظ (فلزات)
لوازم ویژه دكوراسیون و تزئینی
مبلمان ورزشی و تفریحی
چوب و … (انواع پوشش سقف)
و كالاهای هنری…
حضور و استقبال شرکتهای خارجی، در نمایشگاه امسال چگونه است؟
با توجه به اطلاعرسانیهای انجام شده و موضوع برجام شاهد اتفاقات مثبتی هستیم. در این نمایشگاه کشور ترکیه بهصورت پاویون شرکت کرده و بسیاری از کشورهای دیگر هم در این نمایشگاه حضور دارند.
نتایج و دستاوردهای نمایشگاه میدکس، در سال گذشته چه بوده است و پیشبینی شما از نتایج نمایشگاه امسال چگونه است؟
این نمایشگاه با استقبال گسترده فعالان داخلی و بینالمللی و اخذ تأییدیه اتحادیه جهانی نمایشگاههای بینالمللی (UFI)، در سال گذشته با حضور 235 شرکت از 14 کشور مختلف، در 16518 مترمربع فضای نمایشگاهی برگزار شده است. در این نمایشگاه شرکتهای داخلی و بینالمللی محصولات، قابلیتهای فنی و نوآوریهای خود را به بازدیدکنندگان عرضه مینمایند و از تعامل با دستاندرکاران صنعت و فرصتهای موجود بهره میگیرند. با امید به اینکه بتوانیم در نمایشگاه امسال میزبان شما بوده فرصتهای تجاری ارزشمندی را برای شما خلق نماییم. خوشبختانه کیفیت برگزاری و میزان تبلیغات در حوزه عملکردی خودش مطلوب بوده است. اگر بخواهیم این دستاوردها را لیست کنیم شامل این موارد میشود:
ـ معرفی توانمندیها و محصولات در سطح گسترده و بینالمللی
ـ برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و شناخت نیازهای آنان
ـ شناخت رقبا و آشنایی با خدمات، محصولات و برنامههای آنان
ـ فرصت جذب سرمایهگذار و توسعه فعالیت واحد صنعتی خود
ـ بهروز رسانی دانش فنی و آشنایی با دستاوردهای نوین صنعت
ـ انجام مذاکرات تجاری و انعقاد قراردادهای متعدد داخلی و خارجی
و امیدواریم امسال هم در جهت دستیابی به این اهداف گام برداریم.
آیا برگزاری نمایشگاه میدکس تأثیری در خروج صنعت ساختمان از رکود دارد؟ نقش این نمایشگاه در این موضوع چیست؟
بحران مسکن که در ادامه بحران اقتصاد و انباشت سرمایه در کشور بهوجود آمده، یک بحران ساختاری است ولی بههر جهت امیدوارم برگزاری نمایشگاههایی این چنینی، بتواند گام کوچکی در جهت بهبود وضعیت اقتصاد کشور باشد.
سخن پایانی شما:
بسیار تشکر میکنم، از انجن صنفی کارفرمایی طراحی، معماری و امیدوارم در راهی که آغاز کردهاند، ثابت قدم باشند تا بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند.